Jeppe Kristen Toft, Livslinien


“Vi har stor erfaring i selv at finde frivillig arbejdskraft til vores telefonrådgivning og ved lige hvad der skal til, men når det drejede sig om at ansætte medarbejdere, så har vi haft nogle uheldige oplevelser, fordi vi ikke har de kompetencer der skal til. Derfor kontaktede vi Stein-Beck og Aviva imponerede os med sine præcise spørgsmål for at identificere, hvilken arbejdsplads og miljø vi er, samt hvad vores ønsker og behov var. Alle virksomheder synes de er specielle, og det mener vi også at vi er. Men det var helt tydeligt, at vi trygt kunne overlade ansættelsesprocessen til en fremmed. De tre medarbejdere der er blevet ansat har en profil som passer fuldstændig og som lever helt op til vores ønsker.

De medarbejdere vi selv har fundet, er her ikke mere, men dem Stein-Beck har anbefalet er her stadig, og det må sige alt,” slutter direktør Jeppe Kristen Toft fra Livslinien.

Livslinien, er en selvejende humanitær organisation, der igennem nogle år har samarbejdet med Stein-Beck om rekruttering og andre HR-ydelser. Livslinien har ca. 180 frivillige rådgivere plus 13 medarbejdere i sekretariatet.

Livslinien har stor erfaring med at rekruttere frivillige – og kører 2 ansættelses-runder pr år med typisk 50-100 ansøgere pr gang. På trods af denne erfaring har de lært, at der kræves andre kvalifikationer, når det gælder rekruttering af medarbejdere til sekretariatet. Her har Livslinien ønsket hjælp til at vurdere sin egen virksomhedskultur for at finde frem til, hvem de vil trives med, og hvem der vil trives hos dem. Vi har også lagt stor vægt på at finde ud af, hvilke personlige kvalifikationer de nye medarbejdere bør supplere med, for at få sammensat et optimalt fungerende og effektivt team. I samarbejde med Stein-Beck, er disse mål opnået.

Jeppe Kristen Toft
Direktør for Livslinien
November 2011